آنالیز فوتبال

http://socceranalyze.rozblog.com/

آنالیز دقیق و جامع بازی بارسلونا 3 - 1 دورتمند؛ برسی تاکتیک تغییر یافته

یکی از نمایش های اخیر و جذاب بارسلونا، پیروزی پرگل و شیرین مقابل دورتمند در نیوکمپ بود. بارسلونایی که در اوایل بازی چندبار تهدید به دریافت گل شد، چگونه با دو تعویض اجباری توانست بر بازی چیره شود؟! با

یکی از نمایش های اخیر و جذاب بارسلونا، پیروزی پرگل و شیرین مقابل دورتمند در نیوکمپ بود. بارسلونایی که در اوایل بازی چندبار تهدید به دریافت گل شد، چگونه با دو تعویض اجباری توانست بر بازی چیره شود؟! با

آخرین نوشته ها

Last posts

آخرین ارسالی های انجمن

last answers on forum
  1. به زودی ....

    0 مشاهده 0 پاسخ ---
  2. به زودی ....

    0 مشاهده 0 پاسخ ---
  3. به زودی ....

    0 مشاهده 0 پاسخ ---
  4. به زودی ....

    0 مشاهده 0 پاسخ ---
  5. به زودی ....

    0 مشاهده 0 پاسخ ---
آنالیز دقیق و جامع بازی بارسلونا 3 - 1 دورتمند؛ برسی تاکتیک تغییر یافته
خلاصه تحلیل :

یکی از نمایش های اخیر و جذاب بارسلونا، پیروزی پرگل و شیرین مقابل دورتمند در نیوکمپ بود. بارسلونایی که در اوایل بازی چندبار تهدید به دریافت گل شد، چگونه با دو تعویض اجباری توانست بر بازی چیره شود؟! با ما همراه باشید

تیم آنالیز ساکر با افتخار تقدیم میکند

برای حمایت از ما در کانال تلگرامی ما عضو شوید(متن را لمس کنید)

امروز برای شما تحلیلی جامع مرتبط با تاثیر دو بازیکن فرانسوی و الجزایری جدیدش، بحث میکند

 

بارسلونا در جدال نیوکمپ میزبان بوروسیا دورتموند بود که در پایان به تضمین پیشرفت کاتالان ها در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا رسید . در اکثر اوقات ، به نظر می رسید که تاکتیک های ارنستو والورده در مقابل لوسیان فاور کار می کند ، زیرا بلوگنا در اکثر دقایق حاکم بود.

این تجزیه و تحلیل تاکتیکی درباره نوع بازی و و انجام تجزیه و تحلیل دو تیم و باز کردن داستان پشت پیروزی 3-1 بارسلونا مقابل بوروسیا دورتموند.

 

=>ترکیب

در ستارگان بارسلونا چند تغییر اتفاق افتاد. والورده در انتخاب سنتی 4-3-3 را انتخاب کرد اما با غیاب جرارد پیکه ، نلسون سمدو و جوردی آلبا ، ساموئل امتیتی ​​با کلمنت لنگلت در موقعیت میانه بازی شروع شد ، در حالی که جونیور فیرپو و سرجی روبرتو از چپ و راست در حمله استفاده میشدند. 

در ادامه مسابقه ، ایوان راکیتیچ جایش را با آرتورملوعوض میکند و عثمان دمبله به جای آنتوان گریزمان وارد زمین می شود ، اما به دلیل مصدومیت دیگر خیلی زود وارد زمین شد.

فاوره نیروهای خود را در ست 4-4-1-1 مستقر کرد ، اما در مورد پرسنل نیز تغییراتی ایجاد کرد. بورکی همچنان پشت دروازه، چوبهای استاندارد خود را می ساخت. ویگل به خط میانی بازگشت ، اما به همین دلیل ماتس هوملز با آکانجی در مرکز دفاع شریک شد.

در حالی که جادون سانچو روی نیمکت و پاکو آلکاسر مصدوم شده بود ، در قسمت جلوی تیم آن تغییراتی انجام شد. شولتز و حکیمی بازیکنان وینگر بودند و رئوس درست در پشت جولیان برانت در خط مقدم بازی کرد.

 

=>رویکرد منفعلانه بوروسیا دورتموند و استثمار بارسلونا از فضا

نیمه اول تقریباً چیزی بود که در نهایت تصمیم به این برخورد گرفت. بارسلونا برای اکثر اوقات نیم ساعت بی رحمانه ، سریع و پرخاشگر بود ، در حالی که همتایان آنها ، بوروسیا دورتموند ، عقب نشسته بودند و اصلاً کار زیادی انجام ندادند.

فاور تصمیم گرفت تیم خود را در وقت دفاعی میانه 4-4-2 مستقر کند و قصد نداشت توپ را به چالش بکشد بلکه منتظر رسیدن بارسلونا به سمت آنها بود و کانال های عبور خود را به سمت وسط سوم مسدود کرد.

متأسفانه ، این همیشه نتایجی را که می خواست به دست نیاورد. اگر آنها نمی توانستند از وسطِ وسط پیدا کنند ، بارسلونا دور از دسترس خواهد بود. سرخیو بوسکتس غالباً عمیق به زمین می خورد و به عنوان یک پاس گل عمل می کند ، که اجازه می دهد تا شکل کلی آنها تغییر کند: اومتیتی به سمت عقب می رود و روبرتو می تواند بالاتر از سطح زمین حرکت کند.

هنگامی که توپ به سمت آن منطقه وسیع تر حرکت کرد و بلوک بروسیا دورتمند به همین ترتیب حرکت کرد ، لیونل مسی برای ارائه خط عبور به هافبک ها عمیق تر می شود. مشكل بلوك آلمانها اين بود كه فضاي زيادي را براي بهره برداري كاتاليايي ها فراهم كرد.

به این نکته توجه کنید که راکیتیچ چگونه می تواند بلافاصله مسی را با یک پاس عمودی نرم و صاف پیدا کند و ببیند که چگونه آرژانتینی تقریباً به محض لمس توپ ، توجه مخالفان را جلب می کند ، بارسلونا به سرعت از فروپاشی اجتناب ناپذیر به نفع خود استفاده می کند.

مسی راهش را می بیند و فقط با چند لمس سریع ، بارسلونا از جناحین دور است زیرا روبرتو اکنون کاملاً محافظت نشده است. همه این کار با چرخش تیم میزبان بوروسیا دورتموند آغاز شد و با برتری عددی آنها مبارزه کرد و سپس از آن برای جدا کردن پهلو خود استفاده کرد.

این کار در طول 45 دقیقه اول و در جریان محاصره بارسلونا از جعبه مخالفت آنها انجام شد. افت شدید مسی در تمام موارد کلیدی به نظر می رسید اما باعث حرکت در مدیریت شد.

قرار گرفتن راکیتیچ به جای آرتور ممکن است کنترل برخی از بارسلونا را از آن خود کند اما حضور هجومی کمی بزرگتر به آنها داد. به محض اینکه مسی عمیق تر می شود ، هر دو انها یعنی راکیتیچ و دیانگ درون موقعیت اصلی می روند ، دایره را ببینید! ببینید که چه فضای خوبی در دستان دمبله است!

سپس فرانسوی می تواند توپ را به طور کامل بدون ملاعمت دریافت کند ، همانطور که در مثال قبلی روبرتو بود و سپس برای یک هم تیمی نفوذی ، در این مورد ، راکیتیچ ، آن را به سمت مرکز میانه ارسال کرد.

حتی اگر این حمله در نهایت هیچ نتیجه ای به بار نیاورد ، جنبش کروات به سمت هدف مخالفان همچنان مورد توجه قرار گرفت و بارکی را تهدید کرد.

سرانجام ، ترتیب قبل از اولین گل بارسلونا نشان می دهد که چگونه آنها به خوبی توانستند توپ را به سرعت بازیابی کنند و دفاع را به حمله تبدیل کنند تا قبل از اینکه بوروسیا دورتموند بتواند به شکل خود برگردد. همه چیز با یک یا دو لمس انجام می شد و موقعیت بازیکنان آنها بین خطوط جفت شده با تمایل دورتموند برای ترک فضای بیش از حد ، همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم ، به سرعت درگیر آنها شد.

همانطور که در بالا می بینیم ، بارسلونا به سرعت از خط عقب خود به سمت مناطق وسیع تر ساخته و توپ را پیش می گیرد تا قبل از بازگشت بوروسیا دورتموند به موقعیت های خود برسد. سوارز و فیرپو هر دو حمله را بین خطوط شروع می كنند و از آنجا كه به آنها فضای لازم را می داد تا پاس را دریافت كنند و در عقب حرکت كنند ، خیلی سریع از آن استفاده می كنند.

 

=>بوروسیا دورتموند با کمبود برنامه

میهمان میتوانست خیلی زودتر به گل برسد تا دغدغده ای میان بازیکنان، سرمربی و هواداران بیفند. انها میتوانستند روی اشتباه رامیتیچ در اول بازی، کار را تمام کنند.

بورسیا دورتمند در آن مرحله به اوج خود رسید و سپس تا خیلی دیر بازی به سختی صاف شد. دلیل این امر عدم وجود برنامه و تمهیدات روشنی در مورد تاکتیک های آنها بود. ما قبلاً توضیح دادیم که چگونه آنها در دفاع خود منفعل بودند ، و اغلب منتظر بودند که بارسلونا حرکت خود را انجام دهد ، اما اتفاق مشابهی در حمله آنها نیز رخ داده بود.

با در اختیار داشتن ، شکل آنها شبیه به یک امتیاز 2-4-4 با پاس های میانه ای است که سعی می کنند از پشت باران و فراتر از مرز بارسلونا بازی کنند. اما بدون هیچ حرکتی و شدت در پاهایش ، خیلی راحت بود که بارسلونا بتواند آنها را از روی علامت گذاری به دست آورد و سپس توپ را از آن دور کند.

این عدم وجود گزینه های واقعی باعث شده است که میهمانان فقط با دو تاکتیک بتوانند از آن استفاده کنند: توپ های طولانی به سمت جلو و جداسازی بال ها. آنها موفق شدند 43 پاس طولانی در شب با میانگین طول عبور خود را به جلسه سوم نهایی در 25.8m مستقر کنند . همچنین جای تعجب نیست که سهم عبور طولانی آنها در نیمه اول نسبت به نیمه دوم آنها دو برابر بود و به ترتیب از 8 درصد به 4 درصد کاهش یافت.

با اکثر گزینه های خود ، آنها مجبور شدند گذرگاه های خود را به عنوان منبع اصلی پیشرفت بازی ، به جلو بفرستند. اما تمایل به فشردن توپ از طریق کانال های احتقان پس از فشار آوردن فشار بارسلونا و بازیابی بارسلونا ، به گلوله بست.

در بالا می توانیم اشتباه هوملز را که منجر به گل دوم بارسلونا شده ، ببینیم. اما پس از بازرسی بیشتر در این تحلیل تاکتیکی ، می توان نتیجه گرفت که علی رغم اینکه خط میانی اشتباه می کند ، اما در هر کاری اشتباه اجباری بود.

میزبان تمام گزینه های عبور او را از نزدیک مشخص کرده است و وقتی او سعی کرد توپ طولانی را به سمت یکی از مهاجمین خود یعنی رویس مجبور کند ، خیلی سریع رهگیری می شود و به یک گل تبدیل می شود. و این مورد جداگانه ای نبود. بارسلونا در اجبار خطاها در نیمه اول بسیار عالی بود و بارکی را با سرعت بسته و بعد از ورود به سمت زمین ، توپهای سست را جمع کرد.

برای یک بار ، کاتالان ها از ضد فشار استفاده می کردند و به راحتی مجبور به انتقال و تغییر سریع بازی می شدند. آنها 68 بازپرداخت را با 29 بازی  در نیمه و شش حمله مخالفان انجام دادند در حالی که مخالفان آنها 89 ضرر داشتند.

نمونه ای از فشار کارآمد بارسلونا را می توان در بالا مشاهده کرد. وقتی این شانس ظاهر می شود ، آنها به سرعت روی توپ حریف بوروسیا دورتموند سقوط می کنند ، شروع حرکت و اعتصاب روی پیشخوان.

در یک مجموعه معمول تر ، آنها در یک میانه 4-4-2 دفاع می کردند که فشرده مانده بود و تمام خروجی ها را به خوبی پوشانده بود اما به اندازه کافی پویا بود تا اجازه دهد این نوع تعویض ها اتفاق بیفتد که در طی آن ناگهان در یک فشار بالا شرکت کنند ، توپ را با ضربات سخت دور می کند.

بخش دیگر از تاکتیک های دورتموند شامل جداسازی وینگرهای آنها با پشتیبان های کامل بارسلونا بود. غالباً شاهد این بودیم که مردانی گسترده در حال تکان دادن هستند تا نشانگر را به دور خود بکشند ، که این امر باعث می شود تمام پشت با هم همپوشانی داشته باشند و با یکی از مدافعان وسط یا به راحتی در یک مسابقه پا با خط عقب وارد موقعیت 1v1 شوند.

با این حال ، در بیشتر قسمت ، آنها نتوانستند در نیمه اول با بارسلونا کنار بیایند و به طرز شایسته ای افت کردند.

 

=>تغییر نیمه دوم حرکت

در نیمه دوم ، دو چیز اصل بوروسیا دورتموند را تغییر داد: بارسلونا کاهش سرعت و معرفی جادون سانچو. در مرحله اول درگیری کاتالان ها بی ترس بودند اما بعد از 3-0 به بالا ، اجازه دهید پا را کمی از پدال گاز خارج کنید.

تعداد PPDA آنها از 8.7 به 17.3 افزایش یافت زیرا دورتموند در نهایت اجازه نفس کشیدن گرفت و در نتیجه 63 درصد توپ در نیمه دوم نیز به دست آمد. البته با توجه به اینکه بارسلونا به فضای مخالف خود اجازه می دهد فضای بیشتری برای فعالیت داشته باشند ، طبیعتاً آنها شروع به استفاده از فضای بسیار بهتر از مراحل آغازین بازی کردند.

علی رغم اینکه کاتالان ها در اعماق 4-4-2 به زمین افتادند ، بورسیا دورتمند فرصت بیشتری برای ایجاد بار اضافی و مجبور کردن دوئل های جدا شده در وسط داشت. سرعت و انرژی سانچو مطمئناً به گذشته كمتری از آرتورو ویدال و سرگی روبرتو در سمت چپ كمك می كرد.

اما این جنبش همچنین باعث ایجاد فضایی در صندوق می شود زیرا مدافعان بارسلونا را مجبور می کنند تا شکل خود را بشکنند و با مهاجم مقابله کنند و جای خالی برای اتهام رویس قرار دهند.

مردان فاوره با این تغییر شکل بازی کاملاً با نتایج مختلط اسباب بازی کردند. یکی از مهاجمین به طور کلی برای جلب توجه و شکستن شکل خط بارسلونا عمیق تر می شود و این به آنها فرصتی می دهد تا از فضای جدید استفاده کنند.

توجه کنید که چگونه این اتفاق در مثال زیر افتاد ، زیرا رویس بار دیگر از این اقدامات بهره برداری می کند ، پس از اینکه یکی از مدافعان بارسلونا از موقعیت معمول خود دور شد ، به فضا ترکید.

با وجود اینکه میهمانان بسیار پرتحرک تر به نظر می رسیدند ، اما فقط موفق شدند یک گل را به عقب برگردانند که در نهایت کافی نبود تا قرارداد را امضا کرده و امتیازها را نجات دهد.

نتیجه

حتی اگر این درگیری بسیار زیاد بین دو تیم ناقص و غول های مجروح بود ، بارسلونا پیروز کاملی بود. البته ، یک تیم مسی را هم داشت اما تیم دیگر این کار را نکرد و در اکثر شبها این کافی خواهد بود.

هنوز 60 دقیقه اول یا شاید بهترین بارسلونا در مدت زمان طولانی بازی کرده و تاکتیک های منفعلانه بوروسیا دورتموند علیه آنها بازی کرده است. در پایان ، وقتی سرانجام میزبان کمرنگ شد ، میهمانان نتوانستند از آن استفاده کامل کنند.

منبع: https://totalfootballanalysis.com/ 

ادامه مطلب گزارش کد : 1

رتبه بندی تیم های ملی

رده بندی بهترین تیم های ملی جهان

رده بندی تیم های باشگاهی جهان

رده بندی رسمی تیم های باشگاهی جهان

رده بندی بهترین مربی های جهان

لیست بهترین سرمربی های فوتبال جهان