آنالیز فوتبال

http://socceranalyze.rozblog.com/

راز رو به رشد موناکو؛ آنالیز و تحلیل دقیق وسام بن یدر و اسلام سلیمانی

موناکو تیمی محبوب در فرانسه، سال ها بعد از رفتن ستاره های بزرگ و نامدارش با قیمتی گران، حال در چند سال اخیر نتوانسته با مربی های اخیر و بازیکنان جوانش نتیجه بگیرد تیم ساکر آنالیز امروز برای شما تحلیل

موناکو تیمی محبوب در فرانسه، سال ها بعد از رفتن ستاره های بزرگ و نامدارش با قیمتی گران، حال در چند سال اخیر نتوانسته با مربی های اخیر و بازیکنان جوانش نتیجه بگیرد تیم ساکر آنالیز امروز برای شما تحلیل

آخرین نوشته ها

Last posts

آخرین ارسالی های انجمن

last answers on forum
  1. به زودی ....

    0 مشاهده 0 پاسخ ---
  2. به زودی ....

    0 مشاهده 0 پاسخ ---
  3. به زودی ....

    0 مشاهده 0 پاسخ ---
  4. به زودی ....

    0 مشاهده 0 پاسخ ---
  5. به زودی ....

    0 مشاهده 0 پاسخ ---
راز رو به رشد موناکو؛ آنالیز و تحلیل دقیق وسام بن یدر و اسلام سلیمانی
خلاصه تحلیل :

موناکو تیمی محبوب در فرانسه، سال ها بعد از رفتن ستاره های بزرگ و نامدارش با قیمتی گران، حال در چند سال اخیر نتوانسته با مربی های اخیر و بازیکنان جوانش نتیجه بگیرد

تیم ساکر آنالیز امروز برای شما تحلیلی جامع مرتبط با تاثیر دو بازیکن فرانسوی و الجزایری جدیدش، بحث میکند

به کانال تلگرامی ما بپیوندید => @SoccerAnalyze

درست دو سال و نیم پیش ، موناکو در حالی که اولین قهرمانی خود در لیگ 1 را از فصل 1999-2000 به دست آورد ، در کوهستان فوتبال فرانسه ایستاده بود. این باشگاه از رسیدن به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا یوفا ستایش شد و یک نوجوان جوان پاریسی به نام کیلیان مباپه در حال بردن یک غنائم جداگانه از خود در قالب جایزه Ligue 1 بازیکن جوان سال بود.

به سرعت به جلو امروز بروید و این باشگاه در وضعیت بسیار متفاوتی قرار دارد. Mbappé ، همراه با بسیاری از استعدادهای جوان دیگر که Stade Louis II را از آن کمپین برنده عنوان بدست آورد ، به یک باشگاه جدید منتقل شده است. این تیم پس از به سختی زنده ماندن از تهدید سقوط در بهار گذشته ، در هیچ تورنمنت اروپایی رقابت نمی کند و میانگین سنی یازده شروع کننده ، یعنی 26.1 سال سن ، با سایر کشورها به مراتب بیشتر است.

با این حال ، این بدان معنا نیست که هیچ نشانه ای از موفقیت بالقوه در این فصل وجود ندارد. با وجود در حال حاضر در 14 نشسته ام در تاریخ جدول لیگ، موناکو می تواند ادعا داشته باشد، به طور خاص تا این اواخر، یکی از بهترین حملات در فرانسه است. در طول سه سال گذشته از طریق حضور بیش از حد بازیکنان ثبت نام (این باشگاه یازده بازیکن حمله کننده خریداری کرده است) اکنون یک حمله پایدار کلی وجود دارد که می تواند این تیم را در طول فصل هدایت کند. این تحلیل تاکتیکی بازیکنان ، تاکتیک ها و حرکات خط مقدم موناکو را در بر می گیرد.

 

=>ویسام بن یدر

همانطور که بیان شد ، موناکو یکی از گروه های حمله کننده بهتر کشور را دارد. هدایت این گروه در این فصل ، مهاجم 29 ساله ویسام بن یدر است . فرانسوی کار خود را در باشگاه محلی UJA Alfortville در رده چهارم فرانسه آغاز کرد. او سرانجام با تولوز قرارداد بست و در آنجا حداقل 14 گل لیگ در چهار فصل متوالی قبل از عزیمت به خارج از کشور به سویا با هزینه 9 میلیون یورویی به ثمر رساند. در اسپانیا ، بن یدر ظهور مداوم خود را ادامه داد و سرانجام پس از فعال شدن بند موناکو ، بند آزادی 40 میلیون یورویی خود ، 3 فصل بعد ، به سه سال بعد به کشور خود بازگشت. این مهاجم همچنین در هشت بازی برای لس بلوس دو گل به ثمر رسانده است.

در موناکو ، بن یدر پیش از این هر هفته آخر هفته خود را به عنوان یک نام برتر بر روی برگه تیم معرفی می کرد. او یک مهاجم سریع و خوب با کنترل توپ فوق العاده است. سبک بازی او نشان مستقیم از پیشینه فوتبال او در دوران جوانی است - بن یدر در تمام دوران کودکی خود فوتسال بازی کرد ، از جمله کوتاه مدت بازی برای تیم ملی فوتسال فرانسه.

موناکو اغلب از حملات سریع از هافبک استفاده می کند ، با این پاس از حمله الکساندر گلوفین هافبک حمله کننده ، به عنوان مثال خوب استفاده می کند. بن یدر خط میانی را به عنوان انتهای دریافت توپ از بین می برد.

در حالی که این دو مدافع تلاش می کنند توپ را از روی مهاجم بکشند ، بن یدر بدن خود را تغییر می دهد تا همیشه بین مدافع و توپ جای آن را بگیرد. حتی وقتی مدافع پشت او حرکت کند ، بن یدر دوباره از توپ محافظت می کند. استفاده از موقعیت یابی بدن در رابطه با وضعیت توپ فقط یکی از چندین ابزار کنترل نزدیک برای خلاقانه است که بن یددر هنگام استفاده از توپ اعمال می کند.

مهارت اصلی دیگر بن یدر در پایان است. او از دقت حریف در دروازه برخوردار است و می تواند تقریباً از هر نقطه داخل محوطه جریمه کند.

پس از نگه داشتن هر دو مدافع در 1 v 2 از تصویر قبلی ، بن یدر این تعادل را دارد که بتواند خود را در خارج از موقعیت تثبیت کند. او سپس با ضربات دقیق در نزدیکی پست به منطقه كوچك و قابل دسترسی توری كه توسط موقعیت زاویه دار دروازه بان پوشیده نشده برخورد می كند. مهاجم کم وزن نه تنها در لیگ لیگ 1 با 9 گل دومترین گل را به خود اختصاص داده است بلکه در کل ضربات خود 36 درصد تبدیل گل به گل نیز دارد - بهترین بازیکن هر بازیکن لیگ با بیش از 11 شوت است.

سیستم هجومی مدیر لئوناردو جاردیم در موناکو نیز به سبک عبور بن یدر توجه دارد. مهاجم معمولاً از سریع و یکی از دو ترکیب عبور یا گذرهای طولانی استفاده می کند تا سریع فضا را بپوشاند.

در تصویر بالا ، بن یدر به نیمه عمیق سمت چپ می رود تا توپ را از روی یك بازیکن گسترده در ضد حمله دریافت كند. او سرعت حمله را با یک توپ از طریق توپ به اسلام اسلیمانی ، دیگر مهاجم اصلی تیم موناکو ادامه می دهد.

این نقشه بالا نقاطی را در زمین نشان می دهد که بن یدر در مسابقه مقابل برست پاس دریافت کرد. توجه کنید که چگونه بسیاری از آنها بسیار عمیق تر از یک مهاجم سنتی هستند. به لطف توانایی توپ روی توپ بن یدر ، او قادر است هنگام شروع توپ در این مناطق ، ایجاد یا حتی به پایان برساند.

با این خصوصیات در سیستم حمله سریع موناکو ، بن یدر نشان داده است که می تواند در نیمی از حمله در مناطق مختلف بازی کند.

در این نقشه گرما در برابر رن ، حرکات بن یدر و اشغال فضا در مناطق مختلف دیده می شود ، از مناطق سمت چپ به داخل جعبه مقابل تا مناطق راست عمیق تر. در این فضاها ، بن یددر با حرکت سریع حمله از وینگر توپ یا هافبک متصل می شود. بعداً در تجزیه و تحلیل این گزارش پیشاهنگ به  این موارد خواهیم پرداخت .

 

=>اسلام سلیمانی

Slimani دیگر مهلک اصلی خط مقدم موناکو بوده است. الجزایر می تواند G + A از 13 را به خود اختصاص دهد - بهترین در لیگ 1 است و برای تولید تهاجمی موناکو کمتر از همتای فرانسوی خود از اهمیت حیاتی برخوردار نیست. اسلیمانی پنج سال اول حرفه ای خود را در الجزایر بازی کرد و چهار سال از این سالها را در شش دوره قهرمان الجزایر در لیگ الجزایر گذراند. CR Belouizdad. وی سپس با اسپورتینگ سی یك طلسم بسیار موفق سه فصل در پرتغال داشت و 48 گل به ثمر رساندگل در 82 بازی لیگ و پیروزی در تاكسا پرتغال در فصل 2014-15. پس از ترک پایتخت پرتغال ، Slimani کوشید تا یک نقطه شروع ثابت را در باشگاه های مختلف حفظ کند و پس از ناکامی در تحت تأثیر قرار گرفتن در سمت لیگ برتر لستر سیتی ، به لباس وام فرانسه پیوست. با این حال ، در صورت ادامه سوءاستفاده های گلزنی اخیر وی ، می توان موناکو را به طور دائم خریداری کرد.

برنده جام ملت های آفریقا در سال 2019 مانند هم تیمی اش از نظر متعادل بسیار خوب است. نه تنها یک مرد هدف گلزن با وجود سابقه دوم بودن در رده دوم لیگ قهرمانان اروپا 6.69 ، اما یک پاسور بسیار هوشمند و مؤثر نیز هست. او بعد از پایین آمدن پاس های طولانی و نگه داشتن توپ در مناطق بی ثبات ، می تواند به روش های خلاقانه وصل شود.

در بازی خانگی موناکو برابر نیس ، اسلیمانی یک توپ طولانی را به زمین زد ، که دو مدافع او را در محوطه جریمه مقابل هم قرار دادند. پس از نگه داشتن آنها و دریبل برگشت به فضای خود ، Slimani می تواند با یک پاس دقیق دقیق از طریق مدافعان به محوطه خطرناک در پایان اجرای Golovin از خط میانی برخورد کند. این نتیجه برنده مسابقه بود.

حتی بدون سرعتی که به طور معمول در یک بازیکن ضد حمله لازم است ، Slimani قادر است با استفاده از بازی نگه داشته شده خود ، در پیشرفت ضدحمله کمک کند. در اینجا ، او توپ را در محوطه گسترده به عقب برگرداند و یک توپ را از طریق یک فضای محکم به درون محوطه باز برای هافبک تکمیل کرد تا همچنان پیشخوان باشد.

این گذرگاه بیشتر صحت Slimani را در مورد عبور تدریجی اثبات می کند. در این مسابقه، مهاجم تکمیل پنج از شش پاس را در جعبه، از جمله یک پاس کلیدی است.

با این حال اسلیمانی در درجه اول و مهمترین مهاجم است و قرار گرفتن او در گیشه تجربه او را نشان می دهد. به عنوان یک مهاجم در یک حمله سریع ، مسئولیت ها می توانند بر اساس این حرکات تا حد زیادی مانع شوند.

در این مثال ، بن یدر توپ را در ناحیه ی گسترده ی سمت راست از روی نیمه زمین دریافت می کند. Slimani ، در یک توپ دور ، مدافعان را با تماشای توپ می بیند و به سمت دروازه دور محو می شود تا فضا را بدست آورد. این نتایج یک شوت آزاد روی هدف است.

در بعضی مواقع جایگاه اسلیمانی ، کیتا بالده نیز در این فصل در حمله موناکو نقش مثبت داشته است. با وجود شروع دو بازی لیگ ، پویایی او باعث شده است که جاردیم مرتباً از او به عنوان جایگزین برای هر دو موقعیت مهاجمان یا به عنوان یک مهاجم فوق العاده هنگام دیر بازی استفاده کند. صرفنظر از این ، بن یدر و اسلیمانی همچنان به دلیل ارتباطات غریزی خود با بازیکنان اطرافشان ، در یازده دیگر نقاط شروع خود را حفظ نمی کنند.

اتصال در سوم نهایی

مشابه همکاری موفق بوندسلیگا تیمو ورنر و یوسف پولسن ، بن یدر و اسلیمانی در یک سبک بازی مشهور به هم وصل می شوند. بلندتر ، بدنی تر این دو ، Slimani ، پاس های طولانی در حملات سریع موناکو را کنترل می کند و با استفاده از پاس هوشمند او پیوند نهایی را ترکیب می کند. با این حال ، تولید توهین آمیز موناکو در این فصل تنها از بین دو مهاجم عبور نمی کند. با استعدادی مانند Golovin ، Martins و Cesc Fábregas در موقعیتهای اطراف ، حملات اغلب شامل یک بازیکن سوم می شوند.

در این سکانس ، یک هافبک تهاجمی را روی توپ در فضای نیمه چپ مشاهده می کنیم. این بازیکن در حالی که مخالفان با وجود در اختیار داشتن موناکو در نیمه خود ، خط بالایی داشتند ، یک پاس از پشت خط را دفع می کنند. اسلیمانی و بن یدر هر دو از این خط عبور می كنند و اولی پاس هوایی را كنترل می كند و توپ را به حالت دوم می گذارد.

بن یدر سپس می تواند از کنترل خود بر روی توپ استفاده کند تا از سه مدافع گذشته عبور کند و یک گل دفع شده را به ثمر برساند.

علاوه بر هافبک ، وینگرهای موجود در فرم رایج جاردیم با نتیجه 3-4-1-2 نیز در سومین مرحله به این دو کمک می کنند.

دنباله فوق نمونه ای عالی از حرکات اسلیمانی و بن یدر است که در رابطه با یکدیگر کار می کنند. تحت فشار ، مارتینس توپ را ناامید می کند به سمت محوطه جریمه. Slimani می پرید ، و خودش را هدف پاس قرار می دهد و خط میانی را به سمت خودش می کشد. بن یدر در گروه سه نفری قرار دارد و به سمت جعبه شش حیاط حرکت می کند. Slimani با ضربه ی سر دروازه توپ را وارد دروازه می كند و توپ را به سمت زمین خالی ارسال می كند. سپس بن یدر بازی را با یک تساوی 1 - 1 با دروازه بان تکمیل کرد.

یکی دیگر از ویژگی های قابل توجه از قاب فوق ، قابلیت جهش Slimani است. Slimani در حال حاضر با مهاجم نانت ، کالیفا کولیبالی ، در شوت های هدف قرار گرفته با هدف 11 همراه است . با توجه به اینکه Slimani 6'2 است و کولیبالی 6'6 است "، این نه تنها ثابت می کند که Slimani می تواند خیلی از خط میانی دفاع پرش کند ، بلکه می تواند به موقعیت او و / یا دقت عبور هم تیمی هایش نیز معتبر شود.

علاوه بر این ، این دو نفر به جلو می توانند از تنوع مهارت های خود برای ایجاد فرصت برای هم تیمی های خود استفاده کنند.

در اینجا ، مارتینز دوباره توپ را تحت فشار قرار می دهد. با دیدن این ، بن یدر به میانه میدان می رود تا از وسط سمت چپ عقب بکشد و یک پاسگاه عبور دهد. او ترکیبی از پاس و دادن را به همراه دارد و توپ را از فشار و به فضای پیشرو باز شده برگرداند. مارتینز سپس می تواند با Slimani در 2 v 1 درون جعبه ارتباط برقرار کند.

در این مثال ، Slimani یک توپ طولانی در نیمه حمله وارد می کند. بن یدر به وسعت حرکت می کند ، بار دیگر یک مدافع را با خود به بیرون می کشد ، این بار به فضای درست و سمت راست. بن یدر یک پاس از Slimani دریافت می کند و بلافاصله یک پاس مورب دوم را به درون مارتینز ، که فضای نیمه اشغال را اشغال می کند ، تکمیل می کند.

آمار پیشرفته

در حالی که تاکتیک ها و نشانه های بصری به تنهایی چشمگیر هستند ، اما آمارهای اساسی و پیشرفته زیادی برای پشتیبان گیری از اثربخشی و ارزش این حمله وجود دارد.

موناکو در این فصل با پشت سر گذاشتن تنها صدرنشینان لیگ پاری سن ژرمن و المپیک لیون ، سومین گل در لیگ 1 ( 21 ) به ثمر رسانده است . جای تعجب نیست که همکاری چشمگیر بن یدر و اسلیمانی پرفروش ترین لیگ در این فصل است که با چهار گل به یکدیگر کمک می کنند . اسلیمانی در فصل xG + A با امتیاز 9.44 ، در رده دوم لیگ قرار دارد و تنها پس از آنگل دی ماریا قرار دارد. او در همان مکان در لیست xG با 6.69 قرار دارد ، فقط در پشت ویکتور اوزیمن لیل ، اما بالاتر از بن یدر xG 5.65 است.. این امر نه هدف واقعی بن یدر را حتی باورنکردنی تر می کند: صحت او می تواند به پیش بینی منجر شود که این صرفاً تقصیر مرگبار اوست تا یک رگرسیون نهایی به معنی.

مسلماً هیچ روش آماری بهتری برای جمع بندی رابطه خلاقانه و سودمند بین این دو مهاجم وجود ندارد تا با شماره های زیر. Slimani نسبت به هرکدام دیگر در لیگ 1 با 56.67 درصد دقت بیشتری در پاس های هوشمند خود دارد (او و بن یدر هرکدام 30 پاس از این پاس ها دارند ، رتبه دوم در کل لیگ). 31 ساله نیز به اتمام رسانده است چهارم ترین پاس کلیدی در هر 90 دقیقه، با 1.21 تنها در پشت Kylian Mbappé، آنخل دی ماریا، و متیو Dossevi. این پاس ها بیشتر به بن یدر وصل می شود که با استفاده از کنترل توپ خود ، به راحتی صدرنشین لیگ است تا بهترین دقت تیراندازی در این فصل ( 66.67٪) شوت های وی در هدف قرار دارند) با شش درصد امتیاز.

نتیجه

این ایده که موناکو می تواند شور و شوق جوانی را یادآور آن فصل 2016-17 یاد کند ، همیشه بعید بود. بسیاری از این بازیکنان مورد توجه زیادی قرار گرفتند و تعدادی از آنها در حال حاضر به بازپرداخت مبلغی از نقل و انتقالات بالای خود با تولید موفق ، به باشگاههای جدید خود برگردانده اند. گفته می شود ، دو مهاجم جدید که بابت لباس قرمز و سفید امضایی موناکو را تحسین می کنند ، بیشتر از این که از مشکلات اخیر تیم استفاده کنند ، تسکین می دهند. در حالی که هیچکدام از این مهاجمان جوانتر نمی شوند ، هر دو مجموعه مهارت های مکمل را دارند که نه تنها به کارآیی خود ادامه دهند بلکه این کار را با استعداد انجام می دهند.

حتی با وجود یکبار دیگر آینده جاردیم در موناکو مورد سؤال قرار گرفته ، حملات سریع ترکیبی به رهبری ویسام بن یدر و اسلام اسلیمانی که در این فصل در موناکو معمول بوده اند ، باعث شده است تا حس تازه موفقیت و امید دوباره به این باشگاه برگردد.

منبع: https://totalfootballanalysis.com/

ادامه مطلب گزارش کد : 3

رتبه بندی تیم های ملی

رده بندی بهترین تیم های ملی جهان

رده بندی تیم های باشگاهی جهان

رده بندی رسمی تیم های باشگاهی جهان

رده بندی بهترین مربی های جهان

لیست بهترین سرمربی های فوتبال جهان