آنالیز فوتبال

http://socceranalyze.rozblog.com/

اختصاصی؛ آنالیز کامل بازی بارسلوانا 5 - 0 لگانس، ستین به 4-3-3 برگشت!

بارسلونا در شب 10 بهمن 1398 در رقابت های کوپا دل ری به مصاف لگانس رفت. این بازی حساسیت زیادی برای طرافداران بارسلونا داشت، چون ارنستو والورده مربی پیشین بارسلونا که اخراج شد، در کمتر از دو ماه پیش در

بارسلونا در شب 10 بهمن 1398 در رقابت های کوپا دل ری به مصاف لگانس رفت. این بازی حساسیت زیادی برای طرافداران بارسلونا داشت، چون ارنستو والورده مربی پیشین بارسلونا که اخراج شد، در کمتر از دو ماه پیش در

آخرین نوشته ها

Last posts

آخرین ارسالی های انجمن

last answers on forum
  1. به زودی ....

    0 مشاهده 0 پاسخ ---
  2. به زودی ....

    0 مشاهده 0 پاسخ ---
  3. به زودی ....

    0 مشاهده 0 پاسخ ---
  4. به زودی ....

    0 مشاهده 0 پاسخ ---
  5. به زودی ....

    0 مشاهده 0 پاسخ ---
اختصاصی؛ آنالیز کامل بازی بارسلوانا 5 - 0 لگانس، ستین به 4-3-3 برگشت!
خلاصه تحلیل :

بارسلونا در شب 10 بهمن 1398 در رقابت های کوپا دل ری به مصاف لگانس رفت. این بازی حساسیت زیادی برای طرافداران بارسلونا داشت، چون ارنستو والورده مربی پیشین بارسلونا که اخراج شد، در کمتر از دو ماه پیش در لالیگا، 2 بر 1 باختند!

تیم ستین بعد از مدت ها که 3-5-2 بازی میکرد، با ترکیب 4-3-3 شروع به بازی کرد. به راحتی میتوان درک کرد که تیم بارسلونا در اوایل بازی با ترکیب کلاسیک خودش بازی میکرد


در این تصویر میتوان فهمید 4 دایره قرمز تشکیل دهنده دفاع بارسلونا و 3 دایره به رنگ آبی مخصوص هافبک های بارسلونا و سه مهاجم بارسلونا به رنگ قهوه ای است. ساده سازی ترکیب زیر به شکل زیر است:

(*اصلاحیه: در این ترکیب های ساده شده، به اشتباه دفاع چپ بارسلونا جونیور فیرپو ثبت شده که در اصل جوری آلبا بوده است)


به تصویر زیر دقت کنید:

این صحنه بیانگر چند موضوع به ما است، یکی یکی آنها را برسی خواهیم کرد!!

در این صحنه سمدو و فاتی که با دایره ابی مشخص شده اند، در سمت راست و چپ وجود دارند، شاید سوال کنید جوری آلبا کجاست؟ شاید خیلی ها فکر میکردند ترکیب بارسلونا 4-3-3 است ولی هم هست و هم نیست! بارسلونا در موقع دفاع با 3 دفاع میکرد! گاهی اوقات حضور زوج آلبا-لنگله-پیکه بودیم و گاهی هم سمدو-پیکه-لنگله .

دومین نکته لینول مسی است! به دایره قرمز توجه کنید! لیونل مسی در این بازی به جای بازی در وینگر راست در مرکز زمین وجود دارد! این یک نکته دیگه که نشان میدهد بارسلونا با چند سیستم بازی میکند! مسی در بیشتر موقع ها نقش بازیساز را بازی میکرد و مهاجمین رو تغذیه میکرد!

 نکته دیگر خط دفاع لگانس است! لگانس با دفاع فشرده در مرکز خط دفاعی اش بازی میکرد. تصویر قرمز نشان میدهد چگونه دفاع فشرده لگانس اجازه نفوذ بازیکنان میزبان را گرفته است! ولی سمدو و فاتی در چپ و راست با جایگیری خوبشون راه نفوذ را پیدا میکردند. وقتی آنها نزدیک لب خط میکنند، باعث میشد که دفاع فشرده باز بشه و اگه باز نشد و به استقبالشون نره، آنها از چپ و راست به راحتی نفوذ میکردند. 

آخرین نکته تصویر کادر زرد رنگی است که در مرکز زمین نمایانگر است نشان میدهد لگانس پرسش را بین خط دفاع و هافبک انجام میداد. وقتی بازیکنان بارسلونا در این ناحیه قرار میگرفتند، به راحتی میتوانستد توپ گیری داشته باشند.

 

این بازی فقط تهاجمی بارسلونا بدی هایی دارد! درسته لگانس تیمی زهر داری نیست ولی اینجا میشه فهمید وقتی توپ لو میره بازیکن لگانس میتوانست بازیکن سمت چپ(فلش سبز) رو با پاس عمقی خوب صاحب فضای خوبی کنه ولی بازیکن بالایی رو انتخاب میکنه که پیکه و لنگله اونجا حضور دارند!

مطمئنا در آینده بارسلونا در ناحیه ای که سمدو و آلبا نفوذ میکنند و جا می موند ضربه ای میخوره!

 

حالا به سه عکس زیر دقت کنید!

 


 

 

یکی از استراتژی های بارسلونا سرعت و فرار بود! در سه عکس که دیدیم می بینیم خط دفاع و یا هافبک بارسونا مرتب برای مهاجم ها و بازیکن های جلویی پاس تو دَر میفرستند. از 5 گل بارسلونا، 2 گل مستقیم با این شیوه به ثمر رسید!

 

در یکی دیگر از تصویر ها، بازیکنان لگانس توانستد خط هافبک و نفوذ مدافعان کناری را از کار بندازند! هر سه هافبک بارسلونا با سه هافبک لگانس به شدت محاطه شده و سمدو و البا درصورت نفوذ، با بازیکن لگانس مواجه میشوند. در این صورت پیکه مجبور به یار کناری اش یعنی لنگله یا رو به عقب یعنی ترشتگن میشود.

 

نتیجه گیری

بارسلونا توانست مقابل لگانس با برتری قاطع خودش، به مرحله بعدی کوپا دل ری صعود کند، تیم آنالیز ساکر کمتر از یک روز بعد با آنالیز ترکیب و تاکتیک بازیکنان و تیم در کنار شما بود!

هنوز زود است برای ستین حرفی زد ولی اگه بتواند تیم بیرون و داخل خونه اش یکی شود، میتواند موفق باشد!

  

ادامه مطلب گزارش کد : 4

رتبه بندی تیم های ملی

رده بندی بهترین تیم های ملی جهان

رده بندی تیم های باشگاهی جهان

رده بندی رسمی تیم های باشگاهی جهان

رده بندی بهترین مربی های جهان

لیست بهترین سرمربی های فوتبال جهان